Een brief van en aan Sinterklaas ?>

Een brief van en aan Sinterklaas

Maandag zijn we gestart met het thema ‘welkom Sinterklaas en Zwarte Piet’. Op maandag lag er een brief in onze kring … Van wie zou die zijn? En zou hij voor ons zijn? Toen ik hem voorlas wisten de kinderen het meteen. Het was een brief van Sinterklaas. Hij had gezien dat de kinderen al heel veel zelf konden, maar dat er in de gang vaak mutsen, sjaals en soms zelf jassen op de grond blijven rondslingeren. Dat vindt Sinterklaas uiteraard niet zo fijn. We leerden ‘het lusje’ (of kap) van onze jas zoeken en zo onze jas aan de kapstok hangen. De komende twee weken doen we dus nog net iets meer ons best om zoveel mogelijk zelfstandig te doen/ zijn. Zelfstandigheid en fijne motoriek staan in dit thema centraal. Daarnaast werken we ook vooral rond de (hoofd)kleuren.

We schreven een brief terug naar Sinterklaas om te zeggen dat we zijn brief goed ontvangen hebben en … dat we morgen (donderdag) ons schoentje gaan zetten. We gingen onze brief zelf posten in de brievenbus. Benieuwd of hij al eens zal langskomen!

We namen ook de kleren van Sinterklaas en Zwarte Piet waar, we maakten een stoomboot van de glijbaan, knutselden een mijter, pietenmuts, … zodat we er feestelijk uitzien en leerden een liedje en dansje voor het bezoek van Sinterklaas en Zwarte Piet volgende week dinsdag 4 december. Foto’s van in de klas probeer ik dit weekend te posten.

 


Reageren is niet mogelijk.